مرداد 21, 1402

راهنمای جذب مشتری و راهکارهای موثر فروش بیشتر

در هر کسب و کاری، جذب مشتریان و نگهداری آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است. این اصول و راهنمایی ها برای هر کسب و کاری قابل اجرا هستند و می توانند به بهبود روند فروش و افزایش سود شما کمک کنند. حفظ و جذب مشتریان جدید به عنوان یکی از اصول مهم کسب و کار، به طور مستمر نیازمند استراتژی ها و روش های متنوعی است که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد.

هفت راز فروش بیشتر

اصول جذب مشتری و راهنمایی مشتری

اصول جذب مشتری و راهنمایی مشتری برای هر کسب و کاری بسیار اهمیت دارد. با رعایت این اصول، می توانید مشتریان جدید را به خود جذب کنید و مشتریان فعلی را در کنار خود نگه دارید.

اولین اصل در جذب مشتری، ارائه یک محصول یا خدمات با کیفیت عالی است. مشتریان به دنبال محصولات و خدماتی هستند که نیازهایشان را برآورده کند و به آنها ارزشی اضافه کند. هیچ مشتری حاضر نیست برای نگرفتن هیچ ارزی پولی پرداخت کند، به هر اندازه که شما ارزش بیشتری را ایجاد کنید به مراتب مشتری های شما نیز بیشتر میشوند.

اصل دوم جذب مشتری، شناخت هدف مشتری است. برای جذب مشتریان، باید درک کاملی از نیازها و خواسته های آنها داشته باشید. بهترین راه برای شناخت هدف مشتری، انجام تحقیقات بازار و مشاهده عملکرد رقبا است. با شناخت دقیق از هدف مشتری، می توانید استراتژی های مناسبی برای جذب و نگهداری آنها اتخاذ کنید. هوش باهوش در ابتدا جریان جامعه را میتواند مشاهده کند این جریان برگرفته از سلایق و نیازهای جدید مردم و زیرساختهایی است که بعضا با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید ممکن است ایجاد شوند. مانند اینستاگرام که خود یکی از زیرساخت های بسیار قدرتمند است که بسیاری از فروشندگان همین الان در حال فروش محصولات خود از طریق اینستاگرام هستند.

اصل سوم جذب مشتری، ارتباط برقرار کردن با مشتریان است. ارتباط مستقیم با مشتریان، به آنها اعتماد می دهد و احساس می کنند که مهم و توجه شده اند. می توانید ارتباط با مشتریان را از طریق تماس تلفنی، ایمیل، شبکه های اجتماعی و یا حضور در رویدادها برقرار کنید. حتی اگر آنها را مورد تکریم و احترام بیشتری قرار دهید آنها نیز پاسخ احترام شما را با احترام خواهند داد مثلا ارسال پیامک های تبریک سال تولد با ارایه تخفیف ها و پاداش های متفاوت.

اصل چهارم جذب مشتری، ارائه پیشنهادهای ویژه و تخفیف های منحصر به فرد است. مشتریان علاقه مند به خرید از شرکت ها و کسب و کارهایی هستند که به آنها سود بیشتری میدهند و پیشنهادهای ویژه و تخفیف های منحصر به فرد را ارائه می دهند. این اصل می تواند به شما کمک کند تا مشتریان جدید جذب کنید و مشتریان فعلی را در کنار خود نگه دارید. در واقع خرید یعنی پرداخت وجه در مقابل دریافت خدمات یا کالا است از منظر مشتری پول کمتر و سود بیشتر میتواند بسیار جذاب باشد. البته اصول تخفیف هم باید در نظر داشته باشد حتما برای تخفیف خود مناسبتی داشته باشید در غیر اینصورت نوعی ضد تبلیغ خواهد شد.

اصل پنجم جذب مشتری، ارائه خدمات مشتریان با کیفیت و مناسب است. مشتریان از خدماتی که از شما دریافت می کنند، انتظار دارند کیفیت بالا و قابل قبولی داشته باشد. برای جذب مشتریان، باید به خواسته ها و نیازهای آنها توجه کنید و با تمرکز بر کیفیت و خدمات بیشتر مشتری را از خرید خود راضی نگه دارید.

اصل ششم جذب مشتری، نشان دهید چگونه میتوانید تغییری چشم گیر در زندگی آنها ایجاد کنید. هنگامی که مشتری احساس میکند میتواند با خرید از شما زندگیش ارتقا پیدا کند حتما شما را به رقبای شما ترجح میدهند. نقطه تمایز شما نسبت به بقیه چیزی است که میتوانید نشان دهید که میتوانید بهترین باشید و مشتری به این قابلیت برتر شما اعتماد کند.

اصل هفتم جذب مشتری، مشتری باید بپذیرد که نیاز به تغییر دارد. یکی از اصلی ترین دلیلی که مشتریان از خرید خود منصرف میشوند چیزی نیست جز اینکه همچنان دوست دارند روی عقاید خود بایستاتند. آنها که حدود 45 درصد از مشتریان را تشکیل میدهند فکر میکنند بدون تغییر هم میتوانند ادامه دهند. یک کارآفرین موفق آمریکایی به نام میگفت که مشتری نمیداند چه میخواهد بلکه شما هستید که باید برای او محصول را بسازید… یعنی اگر شما بتوانید مشتری را در خریدش راضی کنید یعنی توانسته اید او را متقاعد کنید که باید تغییر کند.

نمایش بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *